Reklamation & Reklmationsrätt

Reklamation & Reklamationsrätt (3 år)

Som konsument har du rätt att reklamera en vara inom 3 år enligt Konsumentköplagen (KköpL). Reklamationen ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid vara gjorda i rätt tid.

Vi följer de riktlinjer som anges av Konsumentverket (konsumentverket.se).

 

Vad räknas som ett fel?

Ett fel kan vara:

  • en skada eller defekt

  • en vara som inte motsvarar beskrivningen

  • en vara som inte fungerar som avsett

  • en leverans av fel produkt


Så här gör du en reklamation

Kontakta vår kundservice via e-post:

kundservice@njoyroom.se

Ange följande:

  1. Ordernummer

  2. Beskrivning av felet

  3. Bilder eller video på defekten

  4. Ditt namn och kontaktuppgifter

 

Kostnad & returfrakt

Vid en godkänd reklamation står vi för returfrakten och alla kostnader enligt lag.

 

Åtgärder vid godkänd reklamation

Vid godkänd reklamation erbjuder vi, i enlighet med lagen:

  • Reparation

  • Omleverans (ny vara)

  • Prisavdrag

  • Återbetalning

Vilken åtgärd som väljs baseras på felets art och vad som är rimligt enligt Konsumentköplagen.


Returadress vid reklamation

Alla varor som återkallas efter godkänd reklamation ska skickas till:

Njoyroom HB

Hinnebäcksgatan 57

417 45 Göteborg

Sverige